Informace pro pacienty
Pravidla chování pacientů v ordinaci a čekárněVzhledem ke zvýšení hygieny žádáme pacienty, abychom zajistili následující doporučení: 1. Rouška na obličeji úměrně věku a možnostem dítěte, u starších dětí a dospělých je samozřejmostí pokud máte onemocnění typu kašel, rýma, bolest v krku, teploty a to i nyní v postcovidovém období 4. Pokud je to jen trochu možné, neberte to do ordinace další zdravé sourozence, které vyšetření nepotřebují 5. V čekárně prosím respektujte vybavení a nenechávejte děti bez dozoru. Zdravotnické zařízení není herna, ani dětský koutek
Děkujeme za pochopení |
Co je registrace a k čemu slouží?Každý pacient starší 18 let má právo vybrat si jednoho praktického lékaře (děti do 19 let praktického lékaře pro děti a dorost) a zaregistrovat se k němu. Na rozdíl od lékařů-specialistů, kteří se starají o vybrané úseky pacientova těla a duše, registrující lékař si udržuje přehled o celkovém zdravotním stavu pacienta, provádí mu preventivní prohlídky, posílá jej na odborná vyšetření k lékařům-specialistům, z jejich závěrů skládá celkovou diagnózu a navrhuje další léčebné postupy. Podle předpisů přísluší registrujícímu lékaři i některé úřední výkony, jako je potvrzování různých přihlášek, žádostí, pojistek, posudky o zdravotní způsobilosti, pracovních neschopností a podobně. Pokud si pacient žádného registrujícího lékaře nezvolí, může se stát, že přehlédne počáteční stádium vážné choroby nebo onemocní chorobou, proti níž existuje očkování, ale pacient je nevyužil. Vztah mezi pacientem a registrujícím lékařem vyžaduje velkou důvěru, bez které nemůže lékař pacienta úspěšně léčit. Proto má i lékař možnost pacientovu žádost o registraci v odůvodněných případech odmítnout. V našem zdravotnickém zařízení neregistrujeme pacienty, kteří k nám již jednou ztratili důvěru a přeregistrovali se k jinému lékaři. |
Jak mám postupovat při narození dítěte?Jestliže jste nastávající rodiče a vybrali jste si mne jako registrujícího lékaře pro své dítě, kontaktujte naše zdravotnické zařízení před narozením dítěte osobně, telefonicky nebo elektronicky. Datum propuštění z porodnice a adresu pobytu dítěte nám oznamte telefonicky nejpozději v den propuštění a budete informováni jak dále postupovat. Zpravidla je první návštěva v ordinaci nejpozději do 2 dnů od propuštění. |
Jak mám postupovat při objevení příznaků nemoci?Ohrožení života |
Jaké změny mám lékaři oznamovat?Svému registrujícímu lékaři oznamte do 8 dnů každou změnu zdravotní pojišťovny, změnu druhu zdravotního pojištění, změnu registrujícího lékaře, změnu bydliště, propuštění z ústavního léčení a závažnou změnu zdravotního stavu. Dále je důležité doručit do ordinace lékařské zprávy z odborných vyšetření |
K jakým zdravotním službám je nutný písemný souhlas?V naší ordinaci vyžadujeme písemný souhlas k provedení každého nepovinného očkování a k aplikaci každého antibiotika injekcí. Písemnou formu vyžadujeme také k odmítnutí očkování, které je hrazené z veřejného zdravotního pojištění. |
Kdo má přístup k mé zdravotnické dokumentaci?Zdravotnická dokumentace vedená lékařem o pacientovi je majetkem lékaře. Pacient, jeho zákonný zástupce a zmocněné osoby mohou požádat o výpis nebo kopii. |
Kdy a jak k vám mohu přeregistrovat dítě od jiného lékaře?Zaregistrovat se k nám může pacient do 19 let věku, který se v uplynulých 3 měsících nezaregistroval k jinému praktickému lékaři pro děti a dorost ani k praktickému lékaři pro dospělé. O registraci se můžete předem telefonicky nebo emailem informovat |
Kdy a jak mám dítě objednat na preventivní prohlídku?Na preventivní prohlídky se objednávejte telefonicky u sestry v termínech dle zdravotního průkazu - tedy 3,5,7,9,11,13,15,17 let a před 19. rokem k výstupní |
Kdy a jak mohu od vás přeregistrovat dítě k jinému lékaři?Jestliže jste se dohodli na nové registraci s jiným lékařem, sdělte mu naši adresu, případně kontakt na náš e-mail a web. Nám sdělte pro kontrolu jméno a adresu Vašeho nového registrujícího lékaře. |
Kdy a jak mohu požádat o návštěvu lékaře doma?Návštěva lékaře v domácím prostředí je hrazena z veřejného zdravotního pojištění pouze v případě, že zdravotní stav pacienta neumožňuje jeho přepravu do ordinace a zpět běžným dopravním prostředkem, jakým je např. osobní automobil. Hrozí-li nebezpečí z prodlení, volejte Rychlou zdravotní pomoc linku 155 nebo 112. Jinak vždy objednávat telefonicky do ordinace, kde aktuálně ordinujeme, nebo na mobil sestry 702004264 Pokud je to možné, doporučujeme vyšetření v ordinaci - možnost dalšího laboratorního vyšetření apod. |
Mohu požádat o vystavení elektronického receptu?Od 1.1.2018 vystavujeme elektronické recepty |
Potřebuji ohodnotit následky úrazu pro pojišťovnu...Následky úrazu hodnotíme obvykle na základě odborných nálezů lékařů-specialistů, kteří úraz léčili. V případě potřeby Vás objednáme na kontrolní prohlídku |
Potřebuji potvrdit přihlášku do školy nebo jiný doklad...Posudky o zdravotní způsobilosti (mateřská škola, střední škola, vysoká škola, dětské tábory a soustředění) a některé další doklady potvrzujeme obvykle bez vyšetření. V případě potřeby Vás objednáme na kontrolní prohlídku a sdělíme Vám termín vyzvednutí potvrzeného dokladu Doporučujeme předem telefonicky o posudek požádat Posudky pro řidičský průkaz, svářečský průkaz a na různé brigády a výpisy z dokumentace doporučujeme také předem telefonicky objednat Výpisy a složitější posudky na počkání jsou s příplatkem 100% |
Potřebuji potvrdit zdravotní způsobilost k nějaké činnosti...Zdravotní způsobilost (např. k řízení vozidel, k držení střelné zbraně, k výkonu profese, ke sportovní činnosti, k účasti na zotavovací akci apod.) potvrzujeme na základě údajů ve zdravotní dokumentaci a ev. i lékařské prohlídky - je třeba se předem telefonicky objednat !! Tato potvrzení nemohou poskytovat jiní lékaři - např. v době mé dovolené je zastupující lékař pouze pro případ nemoci - nelze tedy požadovat po zastupujícím lékaři potvrzení o zdravotní způsobilosti |
S kým mohu poslat dítě k lékaři?Nezletilý pacient mladší 15 let může být podle zákona ošetřen pouze v přítomnosti a se souhlasem svého zákonného zástupce nebo jím písemně (není nutné, pokud rodinu znám) zmocněné oprávněné osoby (např. babičky). Nezletilý pacient starší 15 let může být ošetřen bez přítomnosti svého zákonného zástupce. V naší ordinaci této možnosti využijeme a nebudeme již požadovat písemný souhlas zákonného zástupce s ošetřením nezletilých pacientů starších 15 let bez doprovodu. Nesvéprávné pacienty však nadále budeme ošetřovat pouze v doprovodu zákonného zástupce. |